Dersimize Yönelik Doğru Oyunu Seçmek
Oyunların öğretimsel yararları Greenblat(1981) tarafından ;
Öğrencinin motivasyonunu ve ilgisini arttırır,
Öğrenmeyi iyileştirir
Ödevlerde değişim
Öğrencinin konu ile ilgili tutumlarını iyileştirir
Öğrencinin öğrenmeye karşı genel tavrını değiştirir
Sınıf yapısında ve ilişkilerinde değişikliği destekler
şeklinde ifade edilmiştir. Bununla birlikte her bir dersin kendine özgü yönleri ve zorlukları da mevcuttur. Bir meta-analiz araştırması, DGBL çalışmalarının %25’inin COTS oyunlarını kullandığını ortaya koymuştur (Qian & Clark, 2016). Bu durum bizi ticari oyunların seçimi ve eğitimde kullanımı konusuna yöneltmektedir.
İlk karar verilmesi gereken oyunun bir eğitsel programa hangi seviyede entegre edileceğini belirlemektir. Gagne’nin öğretim durumları modeli gereğince bir dersin içerisinde belirli bir amacı yerine getirmek için oyunlar kullanılabileceği gibi, bir dersi, bir üniteyi , bir kursu kapsayacak şekilde de oyunlar kullanılabilir.
Ayrıca belirli ders türleri belirli gereklilikler çerçevesinde kullanımı gerektirebilir. Örneğin: