Eğitsel Kutu Oyunu Tasarımı

Kutu oyunu(Boardgame) bir oyun tahtası üzerine piyonları yerleştirerek, hareket ettirerek veya kaldırarak oynanan ve piyonların bir desenle işaretlenmiş bir tahta
üzerinde belirli şekillerde hareket ettirildiği bir oyun formatını kullanan oyunlar için genel bir terimdir. Kutu oyunları eğitimde pek çok kazanıma cevap verecek şekilde hazırlanabileceği gibi mevcut kutu oyunları tarafından geliştirilebilecek beceriler aşağıdaki tabloda sunulmuştur.

Yeni bir eğitsel kutu oyunu tasarlamadan önce şu soruların sorulması ve tasarımcı tarafından cevaplanması da önemlidir.

  • Oyunun nasıl oynanacağını öğretmek ve oyunu kurmak için gereken süreyi düşünün. Kaç öğrenci oynayacak? Oyunu gerçekten oynamak ne kadar sürer?
  • Daha uzun bir oyun için oyun süresi nasıl hesaplanmalı?
  • Öğrenciler neden bu oyunu oynayacak? Bir konu veya kavramın analizi için mi, yoksa oyun belirli bir kavramı öğretmek için mi
    kullanılıyor?
  • Oyun müfredat standartlarıyla uyumlu hale getirilmeli ve her zaman öğrencilerin ulaşmasını istediğimiz belirli öğrenme hedeflerine sahip olmalı

Eğitsel bir kutu oyunu tasarlanırken şu aşamaların izlenmesi tavsiye edilmektedir.

1- Ders ve Kazanımın Belirlenmesi
2- Örnek Oyunların İncelenmesi
3- Oyun Fikrinin Oluşturulması
4- Oyun Malzemelerinin Temin Edilmesi
5- Oyun Yolunun Çizilmesi
6- Oyun Nesnelerine Karar Verilmesi
7-Oyuna Sürprizler Eklenmesi
8-Kuralların Belirlenmesi
9- Oyun Kartlarının Hazırlanması
10-Oyunun Denenmesi
11-Değerlendirme ve Revize Etme
12-Oyunun Sunulması

KAYNAKLAR

Mayer, B., & Harris, C. (2010). Libraries got game: Aligned learning through modern board games. American Library Association.

Samur, Y. & Cömert, Z. (2022). Eğitimde oyun, oyunlaştırma ve eğitsel oyun tasarımı. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir